Скоро будем поступать не на определенную специальность, а на целую группу специальностей?

Скоро будем поступать не на определенную специальность, а на целую группу специальностей?Всем известно, как обидно не поступить. Потом начинается: «А вот если бы…» Или наоборот, когда абитуриент поступил в провинциальный ВУЗ (в последний день приема документов перевез их сюда из столицы), а потом оказалось, что баллов хватило бы и на столичный. Обидно? Не то слово!

Вот и совершенствование высшего образования не стоит на месте, заботясь об абитуриентах. Хотя , возможно, и заботясь о латании дыр в числе абитуриентов…

Вот, к примеру, уже в 2014 году планируется внедрить такую систему зачисления в ВУЗы, когда абитуриент подает заявление, указывая на какие специальности хотел бы пройти (то есть приоритетные для него) и, о, чудо, ВУЗы, в которых хотел бы учиться, а система сама определяет, куда он проходит со своими набранными баллами.

Конечно, пока система не введена, специалисты обсуждают все положительные и отрицательные стороны ее внедрения. Безусловно, это не только техническая неготовность, но и существенные минусы для провинциальных ВУЗов. Кто там будет учиться? Одни двоечники?

В общем, пока Минобразования думает, каждый абитуриент сам может решить для себя, круто это или нет. Тем более, что в ряде ВУЗов система уже была опробирована вступительной кампанией прошлого года и будет продолжаться ее внедрение в текущем. Ждем перемен)

dreamka

Поделиться
Отправить
Класснуть
Вотсапнуть
Запинить

0 Comment

  • Цивилизация …  winked

  • Цитата: Maxvel
    Цивилизация … Или шаг навстречу Болонскому…=)

  • Што рабіць выпускнікам з беларускім дыпломам?

    Чым беларуская адукацыя адрозніваецца ад заходняй і што такое “сацыяльнае прадпрыемства”? Для чаго беларусам наогул патрэбны дыплом? Размаўляем з Тамарай Мацкевіч (Таварыства беларускай школы) і Дзмітрыем Ісаёнкам (www.adukacyja.info).

    Тое, што завуць студэнцтвам

    Ці не тыповая сітуацыя пры выбары будучымі студэнтамі сваёй навучальнай ўстановы: “Глядзі, на архітэктуры не трэба здаваць матэматыку, давай туды!”.

    У Беларусі праца ўспрымаецца як цяжар, а не як месца для самарэалізацыі. А вучоба – як перыяд на шляху да яе, але ні ў якім разе не самадастатковы этап. Таму беларускай моладзі часам дзіўна, што недзе за межамі нашай краіны можна скончыць магістратуру у 25-27 год, што гэта час самаразвіцця, а не раздзяўбайска-галечнага студэнцтва.

    “Амерыканскія студэнты ўсё робяць зматывавана – навучаюцца, займаюцца даследваннямі, тусуюцца… а у нас проста ходзяць на піва”, – дзеліцца назіраннямі педагог і эксперт у сферы адукацыі Тамара Мацкевіч.

    Прычыны незматываванасці вялікай часткі студэнцтва апроч паступлення “пальцам у неба”, яшчэ палягаюць і ў тым, што яны адчуваюць непрактыканакіраванасць нашай адукацыі: “Памятаеце фільм “Сацыяльная сетка”? Цукерберг паслухаў лекцыю Біла Гейтса і пайшоў ствараць свой фэйсбук”, – кажа Тамара Мацкевіч.

    А ці шмат у нас чытаюць лекцыі людзі, заўважаныя ў сваёй галіне? Не асабліва. Часта ўзорам паспяховасці выстаўляюць сябе выкладчыкі, у якіх нельга здаць экзамен, не набыўшы іх кнігу.

    Ініцыятыва запрасіць кагосьці з практыкаў звычайна ідзе знізу. Напрыклад, студэнты БДЭУ самі для сябе зарганізавалі сустрэчу з сузаснавальнікам Атлант-М.


     

    Працоўныя будні

    З выпускнікамі мы атрымліваем наступную сітуацыю: з ВНУ выходзяць людзі з добрай фундаментальнай адукацыяй, але не практыкаарыентаваныя і мала адаптаваныя пад вельмі хуткае змяненне свету.

    Беларускай адукацыі не ўласцівы кампетэнтнасны падыход, калі студэнты вучацца вучыцца (умець атрымліваць веды і працаваць з імі), вучацца працаваць і жыць і інш. Яна не выхоўвае чалавека, які належыць да грамадзянскай супольнасці, здольнага да наватарства і прадпрымальніцтва (чым, у прынцыпе, можа займацца кожны).

    Адпаведна і памер беспрацоўя ў краіне: афіцыйна менш за 1%, а паводле апытання НІСЭПД сярод моладзі і жанчын – да 37%.


     

  • да, нынче белокрусское образование не критикует только ленивый  winked

     

    Цитата: dreamka
    Или шаг навстречу Болонскому…=) главное — сервис, а болонский так, для галочки  smile все равно все знают, чего Беларусь туда не берут winked   

  • Дзмітрый Ісаёнак (www.adukacyja.info) заўважае, што беспрацоўных найбольш сярод выпускнікоў ВНУ і дзембеляў – людзей, якія вымушаныя рэзка змяняць уклад жыцця і пэўны час не мелі працы, роўна як не маюць і вялікага вопыту.

    І вось абстрактны малады чалавек шукае сабе працу. Ён ці яна шчыра спадзяецца на абяцаныя 500 даляраў, а ў выніку атрымлівае альбо працу на “сацыяльным прадпрыемстве” (дзе ёсць сацыяльныя гарантыі і мінімальны заробак і нічога болей), альбо такі вышуквае ці чуллівага наймальніка, які навучае, альбо добрых знаёмых, якія ведаюць такога наймальніка.

    І дыплом застаецца сямейна-нацыянальнай каштоўнасцю, якая падвышае сацыяльны рэйтынг, але не гарантуе ведаў.

    Большасць ільгот для абітурыентаў скасаваная 10

    19:09, — Грамадства

    Урад Беларусі накіраваў у адміністрацыю Лукашэнкі новую рэдакцыю правіл прыймання ў ВНУ, якая прадугледжвае скасаванне большасці льгот для абітурыентаў.

    Пра гэта заявіў міністр адукацыі Сяргей Маскевіч 21 снежня на прэс-канферэнцыі ў Менску, паведамляе БелаПАН.

    У прыватнасці, прапануецца скасаваць паасобны конкурс для выпускнікоў сельскіх і гарадскіх устаноў адукацыі і большасць іншых ільгот пры паступленні ў ВНУ. Плануецца захаваць толькі льготу на залічэнні без уступных іспытаў абітурыентаў, якія занялі прызавыя месцы на міжнародных і нацыянальных алімпіядах ды іншых спаборніцтвах. Пазаконкурснае залічэнне таксама захаваецца для шэрагу катэгорый абітурыентаў падчас паступлення ў ВНУ першай плыні МУС, МНС, Мінабароны, Дзяржпамежкамітэта і ў Беларускі дзяржаўны ўніверсітэт фізічнай культуры.

    Плануецца ўвесці норму, згодна з якой на завочную форму навучання ў ВНУ змогуць паступаць толькі працаўладкаваныя грамадзяне.

    Для тых, хто паступае на педагагічныя спецыяльнасці на ўмовах мэтавай падрыхтоўкі, прапануецца ўвесці патрабаванне рэкамендацый педагагічных рад устаноў адукацыі.

    Для тых, хто паступае на спецыяльнасці культуры і мастацтва ВНУ, плануецца ўвесці адзіную методыку падліку балаў пры залічэнні: балы за кожны этап уступнага выпрабавання за прадмет «Творчасць» будуць складвацца з баламі, атрыманымі пры складанні балаў за цэнтралізаванае тэставанне і сярэдняй адзнакай дакумента аб адукацыі.

    Беларусам, якія ўвесь час жывуць за мяжой, а таксама грамадзянам Расеі, Казахстана, Кыргызстана і Таджыкістана прапануецца дазволіць паступаць у беларускія ВНУ на ўмовах, прадугледжаных для замежнікаў, — паводле вынікаў гутаркі.

     

Leave a Reply

Ваш адрес email не будет опубликован.

Adblock
detector